27 Mart 2010 Cumartesi

ievan polkka

nuapurista kuulu se polokan tahti, jalkani pohjii kutkutti,
ievan äiti se tyttöönsä vahti vaan kyllähän ievaa se jutkutti.
sillä meitä ei silloin kiellot haettaa, kun myö tanssimme laejjasta laetaan.
salivili hipput tupput tapput, äppyt tipput hiljalleen.

ievan suu oli vehnäsellään kun ihmiset onnet toevotti
peä oli märkänä jokkaisella, viulu se vinku ja voevotti.
vaan ei tätä poekoo märkyys haettaa, sillon ku tanssii laejjasta laetaan.
salivili hipput tupput tapput, äppyt tipput hiljalleen.

siellä oli lystiä soiton jälkeen sain minä kerran sytkyytteek.
kottii ku mäntiin niin ämmä se riitelj ja ieva jo alako nyykhyytteek.
minä sano ievallen: mitäpä se haetta laskemma vielähi laejasta laetaa.
salivili hipput tupput tapput, äppyt tipput hiljalleen.

muori se sanoj jotta tukkee suusi, en ruppee sun terveyttäs takkoomaan,
terveenä peäset kun korjoot luusi ja määt siitä murjuusi makkoomaan.
sillä ei tätä poekoo hellyys haettaa, kun akkoja huhkii laejasta laetaa.
salivili hipput tupput tapput, äppyt tipput hiljalleen.

sem minä sanoj jotta purrap pittää, ei mua niiv voan nielasta.
soat mennä itev vaekka lännestä ittää, vaan minä en luovu ievasta.
sillä, ei tätä poekoo kainous haettaa sillo ku tanssii laejasta laetaa.

salivili hipput tupput tapput, äppyt tipput hiljalleen.


ya da benim anladığım şekliyle:

salivili hipput tupput tepput putap tipput hiliyelle

hayır gördükçe dayanamıyorum onlarca defa loop'a alıp dinliyorum,fince öğrenmek istiyorum sglkşhsdgşdklfh.

1 yorum:

  1. Bu şarkı benim için sabahları Mesut Yar'la Günaydın Türkiye'yi izlemek demek.
    Tey tey.

    YanıtlaSil